חברת קאסה בעיר, המתמחה בשיווק פרויקטים ב בהתחדשות עירונית – תמ"א 38 ופינוי-בינוי – מאמינים כי תהליכי שיווק ומכירות נכונים יכולים להעצים כל חברה יזמית. לדברי מנכ"ל החברה, אסף ניר, "רוב החברות המתמחות בהתחדשות עירונית הן של יזמים הפועלים עם מטה מצומצם יחסית, דבר שמשפיע באופן ישיר על יעילות מערך השיווק והמכירות, בזמן מכירת הדירות. בגדול, הפעולה השיווקית אשר רוב היזמים עושים היא הצבת שלטי 'למכירה' פשוטים, ו/או הסתייעות במתווכי דירות בתום בניית הפרויקט. אבל היום, בעידן שבו התחרות גוברת, וחברות נדל"ן רבות נכנסות לתחום ההתחדשות העירונית, הבידול ומינוף ההצלחה של החברה באמצעי שיווק ומדיה שונים, הם קריטיים לצמיחה, ומהווים דריסת-רגל משמעותית באזור שבו פועל היזם. ”זה אחד ההבדלים הבולטים בין יזם שיהיה עם תקרת זכוכית לבין יזם ששואף להתפתח ולגדול, תוך שהוא ממתג את עצמו כאוטוריטה בתחום", כך אסף ניר, מנכ"ל חברת השיווק "קאסה בעיר", המתמחה בשיווק פרויקטי תמ"א 38 ופינוי-בינוי. אם אני יזם מצליח ובעל מוניטין – לשם מה לי להשקיע בשיווק ובפרסום? מיקי כהן, מנכ"ל-שותף בחברה: ”גם יזמים המצטיינים בתחום הבנייה והפיתוח צריכים בסופו של דבר למקסם את מלוא הפוטנציאל הגלום בפרויקטים שלהם, ואת זה עושים על-ידי ליווי וייעוץ מקצועי-שיווקי, לרבות ליווי בייעוץ אסטרטגי, מיתוג החברה כמובילה בתחומה, פילוח ואפיון קהלי המטרה באזור, תמחור נכון של הפרויקט, ניהול מקצועי של מערך המכירות ועוד". חברת קאסה בעיר הוקמה על-ידי מיקי כהן ואסף ניר, שלהם ניסיון רב-שנים בתחומי השיווק והמכירות בעולם הנדל"ן. הם ראו את הקשיים שעימם חברות מתמודדות בתחום, והחליטו להקים חברה המתמחה בשיווק ומכירות בהתחדשות עירונית. לדברי ניר, ”בכך הפכנו לחברת השיווק היחידה בארץ שכל פעילותה מתמקדת בפרויקטים של תמ"א 38 ופינוי-בינוי, דבר המעניק ללקוחותינו ערך מוסף שאותו יתקשו למצוא במקומות אחרים".
מהו המודל או מנגנון הפעולה של החברה?
”יצרנו מודל ייחודי שמעניק לכל יזם מערך שירותים כולל בתחומי השיווק והמכירות, וממקסם את יכולתו במכירת הדירות החדשות בפרויקט. במסגרת המודל הזה, אנו מלווים את היזמים מתחילת הפרויקט ועד סופו, לרבות תכנון אסטרטגיית המכירה וניהולה בפועל. מדובר בין היתר, בתכנון מראש של תמהיל הדירות הכדאי כדי למקסם את הרווחים. מעבר לבניית קונספטים שיווקיים והליכה יד ביד עם היזם לאורך תהליך המכירה, אנחנו מסתכלים יחד עם בעלי החברה, על המספרים בעיניים, במטרה להגדיל את הרווחיות והשורה התחתונה של הפעילות". ניר מציין, כי ”בנוסף, אנחנו בונים עם היזמים תוכנית פיננסית שתצמצם למינימום אפשרי את ההון העצמי שמשקיע היזם בפרויקט, זאת בין היתר בעזרת תכנון תמהיל דירות נכון, ותכנון קצב המכירות שיהיה נכון ובטוח לפרויקט, מבחינת החשיפה המימונית של היזם. לאור ניסיוננו ארוך השנים בתחום הנדל"ן, אנחנו מכירים היטב את דרישות הגופים הבנקאיים מהיזמים, ויודעים כיצד לתכנן נכון את הפרויקט כדי להגיע למצב שבו הבנק יאשר את ליווי הפרויקט כפרויקט למשכנתאות. מהלך שהוא יתרון גדול למי שרוצה למכור דירה לרוכשים הזקוקים למשכנתא".
מה החשיבות של מיתוג ושיווק פרויקט של התחדשות עירונית?
”בתהליך של מיתוג ושיווק פרויקט, אנחנו מסתכלים ובוחנים מספר רבדים, ולא רק לטווח הקצר של מכירת הדירות עצמן. המטרה בסופו של דבר היא, שהנוכחות המוגברת והפעילות של היזם באותו אזור, יניבו לו, מעבר להצלחת המכירה עצמה, מינוף של החברה היזמת, כאוטוריטה באזור, כך שהדבר יוביל להגברת המודעות בקרב ועדי הבתים באזור. ”נציין, כי לעיתים אנו מציעים ליזם לצאת מהקופסה, ולמתג את כל השכונה ולא רק את הפרויקט הבודד. בסופו של דבר, כל מקרה נבחן לגופו ועל-פי אופיו וצרכיו, אנו בונים את התוכנית השיווקית". כלומר, אתם מעורבים בכל היבטי הפרויקט היזמי ולא רק בשיווק עצמו? ”נכון. למעשה, אנחנו מתפקדים כמשרד המעניק ליווי כוללני בתחומי השיווק, הפרסום והמכירות. אנשינו נטמעים בחברה היזמת כאחרון העובדים בה, ובדרך זו מלווים את הפרויקט בצורה אישית ואינטימית. העוצמה השיווקית אינה סיסמה או סתם סלוגן, אנחנו רואים את עצמנו כחלק בלתי נפרד מה-DNA של החברה היזמת, ומעניקים זרוע וBoost( תמריץ( משמעותית לחברה, עם יכולות וידע מקצועי. כאשר אתה מסתכל בלבן של העיניים של הלקוחות של היזם, והמסר המכירתי מועבר באופן מקצועי, הבידול והמקצועיות מורגשים מיד, ומאפשרים ליזם להתגאות ב"מחלקת המכירות החדשה של החברה". קאסה בעיר מציעה אנשי-מקצוע מומחים בתחומי השיווק והפיננסים בענף הנדל"ן, אשר ליוו עד היום את שיווקן של אלפי יחידות-דיור באזורים שונים בארץ. זאת, בשיתוף-פעולה עם חברות בנייה מהגדולות והמובילות בישראל. חברת קאסה בעיר מציעה ליזמים שני מסלולים עיקריים: האחד, שיווק וניהול תהליך המכירות, הכולל הליך מיתוגי ופרסומי לחברה; והשני, מסלול ממוקד יותר הכולל תכנון, תמחור, שיווק וניהול המכירות – ללא מיתוג ופרסום. יש דירות בפרויקטי התחדשות שקשה יותר לשווק ולמכור לעומת דירות אחרות? כהן: ”יזמים מתקשים בדרך-כלל במכירת הדירות המיוחדות, פנטהאוזים ודופלקסים, שלהם יש ביקוש קטן יותר, והם גם היקרים ביותר בפרויקט. אנחנו מתמחים במכירת דירות מסוג זה, ופיתחנו שיטות שונות כדי למנוע מצבים שבהם היזם ייתקע איתן. היזמים אמנם מומחים בבניית ובהבאת פרויקטים, אבל הפוקוס הניהולי של בעל החברה צריך להתמקד גם בצמיחה. לכן, היעזרות בחברה המתמחה בשיווק ובמכירות, מאפשרת לו שקט תעשייתי וקבלת עוצמה בזמן אפס".
מתוך המדד להתחדשות עירונית מדלן גלובס 2016